"-Hej Mamma! Har du hört det senaste?"

söndag 23 januari 2011

Idag var det fullt upp med hästar!


Idag var det dags att starta träningarna igen med Impe!! Gubben som får hjälpa till en massa nu när jag är stel i nacken och öm i revbenen har fullt upp:) Först verkade han Calle och sen gjorde han Impe fin inför passet i ridhuset, Vi packade in familjen och körde till Anna. Där fick Impe linträning, nog för att han kan men nu SKA halterna sitta och vi SKA stå still tills vi är klara:D Jag har övat in en speciell vissling som han vet nu att då ställer vi upp snyggt och han har fått bra kläm på det nu!! Vi hade med kameran och skulle ta en massa fina bilder men den ville inte alls vara med... När Impe var klar körde vi hem och bytte häst. Pamina fick ett lösgörande pass med mkt lång och låg och att ta det lungt då hon gärna stressar iväg. Vi jobbade på små volter och enkla sidförflyttningar. Där får man passa ytter sida då hon gärna "flyter" ut men till sist gick hon lungt och lågt och avslappnat... tempot är fortfande lite högt men vi jobbar vidare på det:)
Sen fick Fiorina en riktigt borst och klipp omgång. Jag hatar när det växer ut massa hår ur öronen och manen och svansen är ojämn m.m. så idag blev det fixi fixi med Fina Fiorina:D Magen växer och man kan se när fölis rör sig, Ferrari var också väldigt tydligt att se när han låg i magen så vi känner igen rörelsen.
Funderar på hur jag ska göra med Esset... Tankarna far hit och dit....
Lilla söta sura Esset!!
Nu bblir det lite film på TV och i morgon ska jag utöka min tid till att försöka orka med fyra timmar i sträk. Håll tummen!!!
Längtar till Göteborg Horse show!!

2 kommentarer:

  1. Vad ska du göra med Esset..?? ♥

    SvaraRadera
  2. Ja du Michelle om jag det visste.... hon har varit så sur på sistone(surare än vanligt ;)) och börjar bli gammal så jag vet inte....

    SvaraRadera