"-Hej Mamma! Har du hört det senaste?"

fredag 21 januari 2011

Hoppträning


så igår var det daxs för Paminas och Felicias hoppträning i Värnamo. Måste erkänna att jag var lite nervös, då Pamina inte är en häst man "bara" hoppar upp och rider på. Hon kräver att allt är på plats för att visa sig, sen älskar hon att staila! Hon är en grymt vacker häst och jobbar gladelige i form( helt själv...) och jämt... och så ska man trampa trampa trampa bak så hela rumpan vickar så fint :D hon är otroligt bekväm och mjuk, om hon vill..... och hoppa kan hon om du gör rätt... och så vidare ... Blev glatt förvånad och glad då hela passet flöt på riktigt bra! Ann är en mkt skicklig intruktör och så har hon själv haft en Palermo sto så hon vet hur eldiga dom kan vara:) Lastningen hem var mindre rolig... Det var isgata överallt och vi försökte att sanda med ridhusbotten för att hjälpa P men hon för totalt panik av is och bara går.... Så vi gick från ena sidan av stallplanen till den andra sidan.. Pamina tog sickte på snövallarna och missade transporten flera gånger. Tillsist så lotsade jag fram henne med två stadiga tag om grimman och så sakta sakta tog vi oss till lemmen, nu skulle benen in med och dom vågade hon ju inte flytta så det blev ben lyft tills alla var på lemmen och sen gick hon glatt in:D Tokmaja!!! Felicia har riddit pony innan så nu fick hon tänka till på ett annat sätt och det var nog mkt nyttigt!! Hon harverkligen utvecklats och jag hoppas att hon vill fortsätta hoppa och tävla Pamina för dom var så fina ihop!!
Idag var det så kallt igen men solen skiner, Längtar så till sommaren!
Till helgen ska vi åka till ridhuset och börja träna inför vårens visning, både hingstvisningen som är nere i Skåne och hemma här med om så önskas!! och så för en utställning med. Det blir Martin som får äran att jobba med Impe i helgen då jag fortfarande inte kan pga nacken och bröstkorgen. Gör så himlans ont... GRR!!!
Idag blir det en resa till doktorn igen och se vad dom tycker om det hela.

4 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Så fin blogg!
    mvh. Stina

    SvaraRadera
  2. Tänkte höra om man kanske får komma och titta när du visningstränar någon gång? Är osäker på hur jag ska komma igång med mitt tvåårssto med träningen.

    SvaraRadera
  3. Hej hej Marie!!
    Självklart!! Maila gärna mig ditt nr så kan jag höra av mig!!
    mari@solviksstuteri.se
    Ha det bra!!

    SvaraRadera