"-Hej Mamma! Har du hört det senaste?"

söndag 6 februari 2011

Nu är vi igång!

Det har varit fullspäckade dagar här och tiden rusar iväg.... Här kommer lite uppdateringar:
Jag och Jennifer gjorde en snabb tripp till Skåne och gjorde klart delar av vårens planering, det vill säga Hingstvisningen och alla andra visningar:) Det blir en massa kul i april. Sen har vi varit i ridhuset med Impe då Anna har varit hemma från Stockholm, hon har hjälp mig med igång sättningen av Impe då bilkrocken gör sig lite påmind men i veckan ska jag upp och rida igen" LÄNGTAR SÅ". det var en mkt nöjd häst och matte (och Jennifer)som åkte hem från ridhuset idag. I morgon kväll blir det ett nytt pass!
Planen är med att Impe ska ner till Skåne, Övrarpsstuteri och dressyrcenter, till Therese så snart det har blivit bättre väder, Therese och Impe ska ut och tävla i dressyr och sen kommer han hem igen i april.
Vi passade på att hämta Jennifers nya sadel som jag hade köpt till henne och säljaren bodde i Hörby så det blev perfect och den satt super på Elle med, så idag var det hela utrustningen på inkl. lindor och så red den lycklige lilla tjejen glatt på Elle, dom tränade på halter och igång sättningar samt trav. Elle är en otroligt pigg och energisk ponny så det går undan:) Dom är så duktiga.
Wicke fick rykt och promenad igår och så kom matte Catarina ut idag och lyssnade på honom och han låter redan bättre! Kul!
Peaches fick dagens fix med riktigt rykt och klippt man och svans. Hon blev så fin!
Pamina hade gjort en super bra hoppträning i torsdags och jag blir så glad att det fungerar! min stjärna kommer hon altid att vara!
Nu blir det lite TV och sen sova så jag orkar öppna på jobbet i morgon;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar