"-Hej Mamma! Har du hört det senaste?"

onsdag 8 juni 2011

En ny vecka nya tag!

Efter helgens tråkigheter så började solen sakta skina igen, under söndagen tog Anna Carin Lundvall Impe på ett träningspass i hoppning och Impe har fattat detta med hoppning och tycker det är riktigt roligt, en duktig kille som lär sig fort och hoppar faktiskt riktigt bra:)
Under måndagen hämtade jag upp mina praktikanter från flyget och redan under kvällen tog jag dom med ut på en härligt skogstur på två av hästarna. Två nöjda tjejer red så glatt!
Igår var det dags för ultra på ett av stona och YES hon var dräktig så på söndag åker hon hem!! Då ska även nästa sto ultras och då håller vi tummen på att hon med är dräktig så skulle denna veckan sluta så mkt bättre än den förra!
Igår red vi samtidigt flera av oss i stallet på banan, Impe och jag , Felicia och Pamina samt tjerena på vicks som dom fick dela på. Då kommer min Berner Dacke i illfart och börjar att skälla på mig jätte argt och jag skrattar lite åt honom då han aldrig bryr sig om att jag rider, ligger mest och kollar på. men han gav sig inte och fortsatte att skälla och gav till ett jätte skall och då small det på himlen en jätte blixt och en sådan smäll så att marken skakade! Skit det var det han försökte att tala om för mig att matte ner och in NU!!!! Dacke har ju tidigare haft rätt ang många saker så vi av hästarna och in, då lägger han sig nöjd och tittar på :)
Idag blir det besök på en ridskola och lite annat skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar