"-Hej Mamma! Har du hört det senaste?"

fredag 18 mars 2011

från magi till Tragi på några timmar


Usch så illa den fina dagen slutade igår! Martin kommer in och säger att Impe har rullat fast sig i boxen. vi rusar ut och där ligger min vackra häst upp rullad mot väggen och huvudet mot den andra väggen, han är så lugn och duktig och lyssnar på matte när jag pratade med honom. Vi hade larmat brandkåren och veterinär men pga snöstormen tog det tid, ja jag tyckte att det tog en evighet... Martin klättrade in i boxen och började dra i Impes täcke och efter mkt slit så började han sakta komma lös, precis när brandmännen kommer så drar Martin sista draget och Impe var fri. Duktiga starka mannen och fina killen jobbade så bra ihop, när husse drog så gungade Impe och var så lugn och stadig. Efteråt låg han ner en lite stund och sträkte ut benen och andades ut sen hoppade han upp och frustade och undrade vad alla gjorde i stallet. Jag visiterade honom och kollade puls , ljud, andning m.m. och sen gick vi ut på en promenad, och veterinäern kollade honom. Jag tog på honom Back on Track lindor och då gjorde han det. Han luatede sin panna mot min och vi bara stod där och vilade panna mot panna, min älskade häst. Efter en sista koll gick jag in och insåg då hur illa detta kunde slutat om vi inte hade hört honom... Då kom gråten, och chocken. nu ska jag ut igen och gå en runda med vår kille.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken tur att det slutade bra. Kram på er allihop från oss i Fagerhult!

    SvaraRadera
  2. Himmel! Han skadade väl sig inte? Altiva höll på att göra samma sak för ett tag sedan, men hon kom upp själv ganska snabbt. Vilken tur att det gick bra! Kram Marie

    SvaraRadera